måndag, december 17

Bokfemman vecka 51

Årets sista bokfemma och jag hänger på (för första gången)!

Veckans tema är årets bästa böcker. Nämn dina fem favoriter från årets läslista!
  • Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Jag sträckläste boken i somras, och då menar jag verkligen sträckläste. Jag var inte kontaktbar innan boken var utläst (och nu är jag lite avundsjuk på maken som har boken kvar att läsa).

  • Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren. Jo, jag har läst den förut men att läsa den högt för min 6-årige son är en av årets i särklass starkaste läsupplevelser. Tårarna droppade på mina kinder när vi läste det första kapitlet...


  • Sandvargen av Åsa Lind. Återigen högläsning för sonen. En fantastisk bok och vilka underfundiga och finurliga samtal vi har haft efteråt.


  • Reservkraft av Tomas Sjödin. Oerhört gripande bok om livet och livets mening. Eller är det meningen att allt ska ha en mening?


  • Tyskungen av Camilla Läckberg. Gillar deckare och 2007 har varit något av ett deckarår för mig. Ser fram emot Sjöjungfrun och hoppas att den ska motsvara alla förväntningar.

Det blev en salig blandning av böcker ;-) Nu ska jag surfa runt och kolla in boktips hos andra bokfemme-deltagare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyskungen finns med på min lista oxå :D