söndag, februari 8

Änglar av Marian Keyes

Maggie Walsh är gift med sin ungdomskärlek, Garv, och arbetar som sekreterare i Dublin. Maggie är urtypen för den "duktiga flickan", har alltid gjort det förväntade och verkar aldrig har gjort några felsteg. Tills en dag, då hon lämnar Garv och åker till väninnan Emelie i Los Angeles. Emelie är manusförfattare och kämpar i motvind för att få sitt manus köpt av filmbolagen. I Los Angeles väntar ett annat liv på Maggie. Ett liv med fester, filmproducenter, wannabes och Troy.


Jag brukar gilla Marian Keyes böcker, och har läst flera böcker om systrarna Walsh så jag såg fram emot att läsa Änglar. Jag blev tyvärr riktigt besviken! Bokens första halva är riktigt långtråkig. Jag blir bara trött på att hon inte pratar med Garv och jag är ganska ointresserad av människorna i LA, det är bara en massa namn och nu minns jag knappt en enda av dem... Boken blir intressant först när jag får veta vad som hänt Maggie tidigare. Tyvärr är det en alldeles för lång transportsträcka dit... Änglar är knappt ok, läs hellre En oväntad semester eller Är det någon där?

Inga kommentarer: