torsdag, februari 12

Böcker A-Ö, trettonde bokstaven

Trettonde bokstaven ut blir J. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till.


Jag har inte varit med i A-Ö-utmaningen förut, men jag hänger på nu. Efter lite funderande så sätter jag temat "Böcker som jag tänkt läsa men av någon outgrundlig anledning har det inte blivit av än" i dagens utmaning.

Författare på J: Johnny Cash: Självbiografin har stått i bokhylla här hemma lääänge nu. Har precis sett om Walk the line och ärFet insFetpirerad att börja läsa boken nu. 

Bok på J: Jag tror att Janne min vän av Peter Pohl stod på litteraturlistan när jag läste Barn- och ungdomslitteratur men, hrm, jag läste visst den aldrig...

Litterär karaktär på J: En omtyckt, men tyvärr mördad i första kapitlet, skolfröken platsar på min lista idag. Jeanne Demaret i Lärarinnan i Villette. Här frångår jag visserligen mitt lilla tema, men jag har i alla fall inte läst ut boken än, är bara halvvägs...

2 kommentarer:

kontakt sa...

Janne min vän kan jag verkligen rekommendera. Den är bra men otäck, som det mesta Peter Pohl skrivit.

Johanna sa...

Hm, får ladda lite först innan jag tar tag i den boken. Läste "Sekten" av Pohl i höstas och mådde faktiskt riktigt dåligt av den...