torsdag, februari 5

Bokenkät

Hittade en bokenkät hos Bara Böcker och tycker det känns som en bra idé att haka på.

Senaste bokköp:
Senaste paketet från adlibris innehöll Lyckan, kärleken och meningen med livet, Änklingen och Eftervärme. Lite tre-i-en så där, som chokladägg ni vet.

Senaste bibblolånen:
Gummi-Tarzan, Tintin och Mamma Mu (barnens val)
Änglar av Marian Keyes och Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström (mammans val)

Senaste utlästa boken:
Änglar, Marian Keyes, men det var ingen höjdare. Jag brukar gilla hennes böcker, men den här var mest seg och långtråkig.

Favorittidning:
Nu har jag som nyårslöfte att inte gå på några tidningsprenumerationer, så jag vågar inte tänka ut någon favorittidning - man vill ju inte falla in i frestelsen...

Plats där jag helst läser:
I sängen.

Så sorterar jag min bokhylla:
Någon slags genre-sortering. Förutom pocket: då stuvar in så många pocket som möjligt på en och samma hylla oavsett genre.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:
Den hemlighetsfulla trädgården av Francis Hodgson Burnett

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst:
Två av mina favoritbarnböcker som liten: Pappa och jag handlar och så Jason.
Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår:
Änklingen. Den har jag väntat på!

1 kommentar:

Bara Böcker sa...

"Lyckan, kärleken och meningen med livet" var verkligen inspirerande tycker jag!:-)