torsdag, oktober 30

Vampyrer och Rosengård

Jag lät maken läsa Låt den rätte komma in före mig, bara så att han kunde bedöma om jag skulle tycka att den var för läskig. Han gav sitt godkännande och jag satte tänderna i boken (ha, ha, ha vad vitsig jag är). Jag har ju läst överallt att den ska vara så bra, visst var den bra, men jag tyckte aldrig om den. Vet faktiskt inte varför. När jag läst färdigt boken skrek hela hjärnan efter chick-lit, men det fanns inget sådant tillgängligt hemma. Det fick bli något helt annat. Garanterat vampyrfritt.

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Jag gillar egentligen inte vampyrböcker eller -filmer men just den här ska ju vara så bra iom att det är socialrealism. Men nu när jag läste vad du skrev så vet jag inte...

Anonym sa...

Roligt att du hittat till min blogg! Meddelar vinnaren på måndag. Lycka till! =)
Och vampyrboken, den håller jag mig undan! ;)

Bina sa...

Sportfiskaren tyckte den var bra, men jag har en bad feeling och har låtit bli att läsa den hitills, var nära att trilla dit, men din bloggpost fick mig att hålla fast vid min magkänsla, tack!

Johanna sa...

Nej, det blir inga fler vampyrböcker för mig. Tänker hålla mig ifrån "Människohamn" också. Den är nog inget för mig...