måndag, december 29

Fladdermusmannen

En ung norska hittas död i Australien. Den norske polisen Harry Hole skickas till Sydney för att bistå den australiensiska polisen i utredningen. Ganska snart förstår Harry och hans kollega, aboriginen Andrew Kensington, att mordet på Inger Holter hänger ihop med flera andra mord och jakten på en seriemördare startar.


Fladdermusmannen har sålts i mängder världen över och har fått flera priser. Jag förstår helt klart varför! Det är en riktigt bra deckare; intressanta personligheter och en bra intrig. Lika mycket som  jag vill veta vem mördaren är vill jag veta mer om Harry Hole, hur han blev den person han är. Jag kommer absolut att läsa fler böcker av Jo Nesbo (sorry, men jag vet inte hur jag skriver ett norskt ö...) - vilken tur att mannen fick två i julklapp! ;-)

Inga kommentarer: