söndag, mars 29

En lista

Den här listan hittade jag för länge sedan hos Anna. Lite klurigt var det allt...

Regler: Alla svar ska börja på samma bokstav som ditt namn börjar på! Och det är bara på första frågan du får svara just ditt namn. Ok! Det är svårare än man tror, men roligt!

Lycka till och säg till om du antar!

1. Ditt namn? Johanna
2. Ett ord med 4 bokstäver: jord
3. Ett flicknamn: Josefin
4. Ett pojknamn: Joel
5. Ett yrke: jonglör
6. En färg: jadegrön
7. Ett klädesplagg: Jeans
8. En maträtt: julskinka
9. Något i badrummet: jox
10. Stad/ort: Jönköping
11. Orsak att bli försenad: jubileumsfirande
12. Något man utbrister: Jippie!
13. Film: Jalla! Jalla!
14. Drink: Juice 
15. Artist: Jakob Hellman
16. Djur: järv
17. Gatunamn: Jordgubbsgränd
18. Bil: Jaguar
19. Låt: Jag samlar på dig
20. Aktivitet med fler än en deltagare: jitterbugg

3 kommentarer:

svartanova sa...

Klurig men rolig lista!
Sommardöden är jag också sugen på att läsa. Får hoppas att det blir tid till det snart!

Anna, Fair and True sa...

Var ligger Jordgubbsgränd? Där skulle jag vilja bo!

Johanna sa...

Svartanova: Tycker att Sommardöden är ok, men inte mer (har bara kommit halvvägs än). Största anledningen att jag läser den är faktiskt för att den utspelar sig i mitt kära Östergötland! ;-)

Anna: Då får du flytta till norrort så blir vi nästan grannar, välkommen! ;-)