torsdag, juli 23

Läst sen sist

Jodå, maken läste klart boken till sist. Själv har jag läst:

Silverkronan av Anna Jansson. Men här ställer jag mig frågan varför jag läste den här boken. Förmodligen för att den fanns hemma. Det kan väl vara en anledning, men varför i hela fridens namn läste jag klart den?

Europa blues av Arne Dahl. Böckerna om A-gruppen blir bara bättre och bättre! Läs, läs, läs! (men läs dem i rätt ordning)

Smärtans hus
av Jo Nesbo. Äntligen läste han ut den! Och så bra den var, väl värd att vänta på. Den här sommaren tillhör Harry Hole.

Djävulsstjärnan
av Jo Nesbo. Också riktigt bra, men jag tycker nog att Smärtans hus var snäppet bättre.

4 kommentarer:

Sara sa...

Hmm, har inte läst nåt av Anna Jansson. Inte bra alltså? Åh, Europa Blues, sååååå bra!

Johanna sa...

Jag har läst två böcker av Anna Jansson innan och dem minns jag som ganska bra. Den här (Silverkronan) var seg och ointressant.

Europa Blues är en av de bästa deckarna jag har läst! Vasinnigt bra!

svartanova sa...

Åh, för mig står Europa Blues härnäst i tur, har läst de tre första och alla andra väntar i hyllan. Jag ser att du fortsatte med De största vatten. Nu är jag också sugen!!!!!! Tycker också att de har vuxit för varje bok även om alla är superbra. :)

Johanna sa...

Svartanova: Visst blir böckerna bara bättre och bättre? Kan verkligen rekommendera Europa Blues - önskar nästan att jag inte hade läst den än... ;-)