söndag, april 20

Lista

Hittade en lista hos både Skolfröken och Sara. Här kommer min!

För 15 år sedan (1993):
- tog jag körkort
- sommarjobbade på Konsum
- fyllde 18 år!

För 10 år sedan (1998):
- gifte jag mig!
- läste min femte termin på grundskolärarprogrammet i Uppsala
- bodde i en liten lägenhet på cykelavstånd från Gränby centrum

För 5 år sedan (2003):
- arbetade i en 1-2-3:a (Hu, vad tufft det var, aldrig mer!)
- en ruskigt illamående sommar (med lillebror i magen)
- blev sjukskriven strax innan jul...

För 3 år sedan (2005):
- var föräldraledig och hängde allt som oftast i Kista centrum
- i augusti började jag jobbade som idrottslärare och resurslärare
- hade en superlyckad familjesemester på Astrid Lindgrens Värld

För 1 år sedan (2007):
- sprang bakom sonens cykel tills han lärde sig cykla
- tog emot en gäng fantastiska fjärdeklassare
- Såg en helt förtrollad föreställning av Bröderna Lejonhjärta på plats i Körsbärsdalen (nästan, ALV igen)

För 3 månader sedan (januari):
- fyllde jag år
- längtade jag efter snön
- åt alldeles för mycket godis

Igår (19 april 2008):
- bowlade hela familjen i bowlinghallen
- åt tårta
- tittade på House

Idag (20 april 2008):
- varit med lillebror på kalas
- rensat rabatter
- pärlat

I morgon (21 april 2008):
- Å nej, måndag! Måste jobba...
- Hämta barn
- Laga mat
Sorry, men så ser mina dagar ut... Inte särskilt kul - varför bloggar jag egentligen? ;-)

Om 1 år (april 2009):
- hoppas jag få fira ett syskonbarns första födelsedag (kom i april lilla bebis - vi vill inte vänta ända till maj...)
- har jag en 6:a. Det ska bli så skoj!
- är jag förmodligen superstressad och frågar mig själv om det verkligen brukar vara så här mycket på våren?!

Nu är jag nyfiken på hur din lista ser ut!

Inga kommentarer: