onsdag, juni 4

Ljuva minnen

Hos Nina hittade jag denna fantastiska sida. Vilket projekt! Jag är djupt imponerad (och tacksam) över energin att samla alla klippdockor! Och vilka minnen det väcker! Vi (jag och mina systrar) hade en enorm samling av klippdockor. Samlingen var noga organiserad, klippdockorna var noga förvarade i kuvert familjevis, klasslistor skrivna och även listor på vem som var kär i vem. En av favoriterna var Marilyn Monroe (vi hade flest kläder till henne), men jag minns också familjen med en ensamstående mamma (Ann-Louise Hansson) och tre söner (Per, Richard och Louis Herrey). Minns jag inte helt fel så hade faktiskt Richard Herrey ett förhållande med Pernilla Wahlgren...

5 kommentarer:

Miia sa...

åååh, är det sommarlov nu?! ser att nedräkningen har upphört!

Johanna sa...

Jajamensan - nu är det sommarlov! tack och lov, hade nog inte klarat en minut till! ;-)

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!
Jag minns också mina klippdockor.Nostalgerar på Maggans.Så roligt att minnas den tiden.Nu är jag pensionär och ritar o målar klippisar till mina barnbarn.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.