söndag, september 28

God morgon... eller nåt.

7.13 Vaknar av att jag får en legokatalog under näsan. "Mamma, mamma jag tror det här är Malfoys pappa. Är det han?"

7.18 "Maaammaaa! Kolla, jag har byggt Malfoys pappa nu."
7.24 "Mamma, får jag gå upp nu?" (Lillebror vaknar)
7.40 "Mamma! Jag bygger ett Harry Potter-slott av mitt riddarlego! Man måste kunna en trollformel för att komma in!"

Ungefär en gång i timmen får jag frågan: "Har det kommit något mail?" (från Tradera) eller "Kan vi kolla lite på Harry Potter-lego på datorn?"

Någon mer som har erfarenhet av barn med Harry Potter-överdos? Bästa motgiftet?

5 kommentarer:

Z sa...

7.13???? Vilken lyxtid! Den som fick sova så länge... Men den tiden kommer jag vet. Men ibland känns den lite väl överlägsen....

Johanna sa...

"Plötsligt så händer det", du vet ;-)

svartanova sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in på min blogg! Visst är Stjärnkikaren bra? Jag tycker att Mediapoolen är fantastiskt bra på klassuppsättningar, det är så svårt att få tag i sådana annars. Dessutom har de många nya böcker att välja på. Jag har bokat upp mig på sex stycken detta läsåret.:)

Vilken rolig läslista du har! Vad kul med någon som läser liknande böcker! Många på din lista har jag läst eller funderar på att läsa. Verkligen roligt! Jag kommer tillbaka!

Anna, Fair and True sa...

Som jag erkände för dig tidigare har jag ju inte ens läst HP så jag kan tyvärr inte hjälpa dig! :)

Anonym sa...

Hehehe, jag tyckte det var lite gulligt, jag!