måndag, april 6

Tematrio - Påskekrim

Via En stund på jorden hittade jag Lyran och Tematrio.


Vilka är dina favoritdeckare? Presentera bok, författare eller romanfigur.

1. Jag har nyligen upptäckt Jo Nesbo (nej, jag kan fortfarande inte skriva norskt ö) och hans böcker om Harry Hole. Förutom att det är ruskigt bra deckare, och här måste jag erkänna att jag hittills läst Fladdermusmannen och Kackerlackorna, är drivet att få veta mer om Harry Hole och hans bakgrund en minst lika stor anledning för mig att läsa vidare.

2. Arne Dahl och hans böcker om A-gruppen förtjänar absolut en topp-placering. Även här har jag bara läst de två första och är faktiskt riktigt nöjd över att många kvar att läsa!

3. Nej, jag kan bara inte låta bli att ta med Stieg Larsson. De flesta ord som kan skrivas har nog skrivits som Milleniumtrilogin, så jag låter bli. Men jag är avundsjuk på dem som har böckerna kvar att läsa.

5 kommentarer:

Lyrans Noblesser sa...

Kul att du är med på Tematrion :-)

svartanova sa...

Ja, det var lika listor! Kul att vi tycker samma. Nesbö har jag inte påbörjat än, den ligger i hyllan och väntar.

Däremot tyckte jag oerhört mycket om Johnny Cash självbiografin, hoppas du också gör det!

Lilla O sa...

Harry Hole är bra, ganska lik Harry Bosch som fick vara med på min lista istället!

Z sa...

Ska snart börja läsa min första Nesbo bok! Tack vare dig Johanna!

Johanna sa...

Lyran: Nöjet är på min sida! ;-)

Svartanova: Jag har precis börjat läsa Cash, men det bådar gott!

Lilla O: Tack för tipset! Ska kolla upp!

Z: Åh! Hoppas du kommer gilla Nesbo. Vad tyckte du om En sorts kärlek förresten?