tisdag, januari 20

Bokenkät

Hittade en enkät hos Bokhora.

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Sist var det nog Camilla Läckbergs Sjöjungfrun, men det händer inte varje gång Läckberg släpper en bok! ;-)
2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Henning Mankell, tror jag. Det fanns en tid då både maken och jag läste en hel del Kurt Wallander...
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Biblioteket hade skyltat med Lärarinnan i Villette av Ingrid Hedström så den snappade jag åt mig sist jag var där. Har inte läst boken än, så jag vet inte vad jag ska tycka om tipset. ;-)
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Julklappar: Nesbøs Kackerlackan till maken, Rymd-Rakel till yngste sonen och Det magiska svärdet till äldste sonen.
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej,  inte just nu.
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Det är så många tankar som far runt i huvudet just nu och klarar inte av något svårsmält. Det fick bli Änglar av Marian Keyes.

Inga kommentarer: