fredag, september 18

När det ena leder till det andra

Nej, det har inte blivit jättemånga blogginlägg på sistone. Skolstart, ny klass och egna barn har tagit sin beskärda del av orken. Nu börjar rutinerna sitta och vardagen rulla på (och erfarenheten säger mig att det är då vab:andet börjar...) och därmed finns lite läslust och skrivlust igen.

Vi håller på och röjer runt här i radhuset. En ny liten människa kommer att flytta in här och då måste lite plats beredas i sovrummet. Ja, en bokhylla måste till vardagsrummet, byrån tömmas och flyttas, förrådet rensas för att dit måste Wii-trummorna för att bokhyllan ska få plats, storebror behöver en ny bokhylla för att få plats med Harry Potter-böckerna och då behöver riddarborgen flyttas till lillebrors rum och då... Helt plötsligt befinner sig hela familjen på Mio och provsitter en ny soffa, för tydligen är det nödvändigt med en ny soffa för att få plats med en spjälsäng i sovrummet. Fråga mig inte hur vi kom fram till det, det ena gav det andra...?

8 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Va?! En liten bebbe på gång alltså? Har du skrivit om det förut men jag missat det eller är det nyheter?! Grattis!!

Z sa...

Ja så är det. Vi köpt ju en soffa bara så där i sommras. Nog för att vi funderat ett tag, men vi slog liksom till bara sådär. Och vi ska inte ens ha en till.... Men skön och snygg är det! Så provsitt flera du! Det gör ni rätt i!

Fröken Nina sa...

Åh! Vad glad jag blir för er skull! =O) Stort grattis! KRAM

Johanna sa...

Anna: Visst är det så! Du har inte missat något, har inte skrivit om det tidigare.

Z: Vi velar lite fram och tillbaka om den däringa soffan. Vi vet ungefär vad vi vill ha, och i alla fall jag hoppas att vi slår till på en ny i år, men vem vet det kan nog dröja ett tag till...

Nina: Tack! Jag fick visst blinka bort en tår där...

Anna, Fair and True sa...

När kommer hen då?!

Johanna sa...

Anna: I början av december...

Anna, Fair and True sa...

Kul!

Fröken Nina sa...

Åh... Jag fyller på Lucia, skulle vara häftig present om den tittar ut då! ;D