tisdag, juli 15

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Anna! Vis av erfarenhet svarar jag med en gång (något säger mig att jag har en tendens att glömma bort...)

Regler:
-Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag:
1. Medla i syskonbåk (med två barn som somnat sent och vaknat tidigt vet jag vad jag har att vänta)
2. Ta med barnen på en lååång cykeltur (minimera tiden för bråkmöjligheter)
3. Ta reda på öppettiderna för soptippen.
4. Ut och jogga.
5. Se på Allsången.

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Planerade för vårt bröllop. Vi har varit gifta i 10 år i augusti - inte illa!

Ställen du bott på?
Östergötland, Närke, Uppland

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Betala av lån.
2. Åka på långresa med min familj.
3. Jobba mycket mindre...
4. Upprätta någon slags fond el dylikt för mina barn så att de slipper ta studielån (om de vill läsa vidare vill säga) och kan köpa en lägenhet när det är dags att flytta hemifrån.
5. Skänka till välgörande ändamål, framför allt Barncancerfonden som ligger mig väldigt varmt om hjärtat.

Jag utmanar:
Har sett den här utmaningen på några ställen, men inte hos: Zoila, Bina, Å-bloggaren och Malin.

3 kommentarer:

Bina sa...

Färdig!

Z sa...

Färdig!

Anonym sa...

Sent omsider så är även jag färdig med mina svar