söndag, februari 17

Helgtjänstgöring

Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Först släpar jag hem rättningshögen modell large. Sen står påsen med sina orättade böcker i hallen hela helgen. Påsen står där och påminner mig om att helgen kommer att ta slut och det är snart måndag morgon. Jag menar, som om det inte är nog att ha söndagsångest så här på söndagskvällen - nu startar den där söndagsångesten redan fredag morgon.

Om jag har rättat eländet? I alla fall hälften, resten bär jag med mig i orättat tillstånd till skolan imorgon. Till tröst är att mina elever hade skrivit så klokt och eftertänksamt att jag log för mig själv där jag satt - någonstans bakom jättehögen!

2 kommentarer:

Fröken Nina sa...

På min skola går den här påsen under namnet "The guilty bag" eftersom det är det enda den gör = ger oss dåligt samvete...

Johanna sa...

Klockrent namn! Möjligtvis kan påsen ge en stackars fröken lite ryggont också... den är ju så ruskigt tung att släpa på!