söndag, februari 24

Nej, det blir bara lite småsaker...

- Dra nu inte igång något stort projekt när du är hemma! sa maken förmanande och något nervöst (han har varit med förr...).
- Nej då, bara rensa i min garderob och så.

Förutom rensa garderoben, vilket jag för övrigt hann när maken var på Siba - och sedan tvingade honom att rensa sin, har jag följande planer för sportlovsveckan:

  • Sy upp gardiner
  • Rensa bland lillebrors leksaker
  • Äta lunch hos en kompis
  • Åka skridskor med barnen (kom ihåg att kolla ishallens öppettider)
  • Gå på bibliotekets sagostund (tillsammans med barnen alltså)
  • Rätta lite (ok, rätt mycket)
  • Planera arbetsområdet Stormaktstiden
  • Läsa in mig på nationella proven i svenska och matematik
  • Kanske träna på Friskis?
  • Hämta en av storebrors kompisar på fritids en dag
  • Just det, kanske kolla in den där nya lekparken
  • Boka tid hos optikern
  • Försöka ändra lillebrors tid på ögonkliniken
  • Röja i tvättstugan
  • Sätta in annons på Blocket och försöka få det där skåpet sålt
  • Ta med barnen till frisören
  • Förmodligen ringa försäkringskassan (ja, jag är fortfarande arg!)

Svår att slappna av och ta det lugnt? Vem? Jag?

2 kommentarer:

Oo-oO sa...

Hade inte du sportlov sa du?
Vart har du planerat in att ha lov?

Johanna sa...

Eh, kanske på fredag mellan 16-18? ;-)