fredag, februari 1

Målbild

För 1 1/2 år sen höll vi på som bäst med en rätt så omfattande renovering. Golvet på nedervåningen revs upp, ända ner till grunden. En vägg revs och köket åkte ut. Vi gjorde upp en noggrann planering, vilken innefattade varenda helg från sensommaren till och med höstlovet. På höstlovet var det nämligen dags för hantverkarna att ta vid. Jag och barnen flydde till världens bästa storasyster (20 mil hemifrån) medan maken blev inneboende hos vänner.


Att renovera med småbarn långt ifrån släkt är ingen barnlek! När vi inte letade kakel eller spacklade väggar bar vi. Vi bar och bar. Packade ner i lådor. Bar lite till. Uppför trappan. Inte en pryl kunde vara kvar på nedervåningen. Jisses vad vi var trötta! Under hela den här tiden hade jag en målbild. När allt är klart ska jag sitta vid vår nya köksö, dricka en kopp te och titta ut över trädgården. Faktum är att den bilden faktiskt hjälpte mig att orka lite till och framför allt lyckades jag hålla humöret uppe (förutom den gången vi tappade bort förrådsnyckeln). Men idag slog det mig - jag har aldrig satt mig ner med en kopp te vid vår fina köksö och tittat ut över trädgården. Fast det känns inte lika viktigt längre, men det låter onekligen rätt så trevligt...

Min målbild

3 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Underbar målbild - den tycker jag du ska unna dig flera gånger om :) Det är jobbigt att renovera men också väldigt kul. Konstigt nog glömmer man mycket av det struliga efter ett tag - eller hur?

Stor kram & trevlig helg!
Jes

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

jAG VET HUR DET ÄR ATT RENOVERA MED SMÅ BARN. vI BYGGDE UT O LYFTE TAKET MED 3 SMÅ....TOG 3 ÅR!! DET ÄR URJOBBIGT...MEN GUD SÅ SKÖNT NÄR DET ÄR KLART!!! DÅ ÄR DET VÄRT ALLT SLIT!!!

LYCKA TILL DÅ, MED RENOVERINGEN...BRA MED MÅL ...DU SKA SE ATT DEN DAGEN SNART ÄR HÄR...

Johanna sa...

Jes: Visst glömmer man, men skulle vi göra det igen skulle vi be mer om hjälp och ordna med barnvakt... ;-)

Millan: Visst är det skönt när det är klart! Det är så skönt att kunna göra något annat på kvällen än att bära kartonger, spackla eller måla tak...