tisdag, februari 5

Tisdagstema: cirkel


Tisdagarna har rusat förbi denna terminen och tisdagstemat har inte riktigt hunnits med i vårt dagsschema.Men idag satsar jag fullt ut och hänger med på dagens tema: cirkel. Vi har ju pysslat en del i vårt kök i helgen och blev riktigt nöjda med vårt nya köksskåp. Det var bara det att det var lite tomt ovanför skåpet och så kunde vi inte se microklockan längre... En väggklocka vore ganska bra. Sexåringen önskade en med siffror på, så att han också kunde kolla klockan.
Tomt i kylskåpet hemma så vi beslöt oss för en söndagslunch på ikea. Vi behövde faktiskt lite batterier också. Så när vi försöker ta oss förbi folkmassorna och samtidigt få med oss alla våra barn (2 st) ser vi den - klockan! Ner i kundvagnen, hem och upp på köksväggen. Är inte det en väldans snygg cirkel, så säg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte väl att jag kände igen den, jag är nämligen stamkund på IKEA.

Rajson sa...

Fin klocka!
Jag har en klocka men av helt annan typ!

Anonym sa...

Snygg är den!
men tickar den så vill jag inte vara med...

Cattis sa...

snygg och klassisk :)

Wickans värld sa...

I min klass har vi inte behövt tänka på klockan idag!! Komptetensutvecklingsdag - som det så vackert heter!!
Sen är ingen klocka lika mycket som någon annan på skolan! Kanske dags för batteribyte...

Hälsningar Wickan, också fröken!!