onsdag, januari 2

En ny era

Idag har vi promenerat* till biblioteket, för första gången utan lillebrors vagn. Den något blödiga mamman (alltså jag) inser då att ett kapitel i livet är förbi, tiden rusar förbi, minstingen är stor, snart cyklar han själv, börjar skolan och hur mycket kostar det att köpa mopeder egentligen?

Dagens låneskörd:
Barnen fastnade för bl a Mumiemysteriet, Billy och grodan, Pelle i djungeln och Morfar är en sjörövare och några till. Själv hittade jag Efter kraschen tog jag mig samman bredde ut mina vingar och flög iväg (Joyce Carol Oates) och Varulvsvalsen (Sigge Eklund).

*Lekt, halkat, ramlat, sprungit och krockat är närmre sanningen.

1 kommentar:

Sara sa...

Härligt med biblioteksbesök och massor av böcker att frossa i! (även om det blev lite sorgligt utan vagn...)